Els drets de les nenes i nens

Saps què són els drets? Totes les persones, dones o homes, grans o petits, d'un país o un altre, de qualsevol color, amb llengües diverses, amb diferents capacitats, amb diferents maneres de pensar, o de voler, tenim els mateixos drets, per què? Perquè som éssers humans i per tant gaudim de drets que ningú, absolutament ningú, pot llevar-nos, danyar o ignorar. Les nenes i els nens tenim drets fets a la nostra mida i són tan importants que perquè fossin respectats en qualsevol lloc del món, els governs es van reunir al novembre de 1989 i van signar un important document en el qual es comprometien a protegir-los i fer tot el possible perquè es complissin.





Vols conèixer alguns d'aquests drets?

• Les nenes i els nens tenim dret a la igualtat en l'escola, a casa, al barri ...

• Les nenes i els nens tenim dret a rebre una educació de qualitat que ens parli de la participació de les dones en la història, en la medicina, en l'art ...

• Les nenes i els nens tenim dret a jugar, a practicar esports o a vestir-nos lliurement sense que ens imposin què hem de fer per ser nenes o nens.

• Les nenes i els nens tenim dret a viure en pau i sense violència.

• Les nenes i els nens podem somiar amb el que serem de grans, perquè no hi ha professions més indicades per a les nenes o per als nens.

• Les nenes i els nens podem expressar-nos i actuar amb llibertat sense sentir que hi ha formes més adequades per a les nenes o per als nens.

• A les nenes i els nens ens agrada que ens anomenin i ens reconeguin en el llenguatge.

• Les nenes i els nens tenim dret a expressar les nostres opinions i que se'ns escolti.


• Les nenes i els nens tenim dret a participar perquè el món sigui cada dia una mica millor.
 

Activitat
Escriu quatre coses que t'agraden de ser nena o de ser nen i que et fan diferent.
Jo sóc diferent perquè ...

1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ara pensa en quatre drets que ens fan iguals a les nenes i als nens. Per exemple, les nenes i els nens tenim dret a anar a l'escola.
1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Suma les vuit idees i explica amb les teves paraules què vol dir ser iguals i alhora ser diferents.


Comentaris